A Gas Gas TXT Racing 2013 motorkerékpár hátsó részén a lengővilla szintén könnyebb lett, az excentrikus bütykök az ütésektől jobban védettek, és az új, elforgásgátlóval ellátott tengely elősegíti a hátsó kerék gyors és egyszerű felszerelését. Az új összekötő rúd a hátsó futómű nagyobb stabilitásához járul hozzá, egyúttal jobb tapadást és gyorsabb kirugózást biztosít. A motorkerékpár tervezésénél a könnyű kezelhetőség és egyszerű karbantartás is szempont volt, a motor karakterisztikájának megváltoztatására például egy könnyen elérhető, integrált kapcsoló ad lehetőséget.  A Racing alkatrészei közül említésre méltó a két különböző konfigurációt lehetővé tevő Reiger Racing lengéscsillapító, a 280 és 300 köbcentis modellekhez a Keihin karburátor, a Renthal kormány és az új tervezésű S3 hengerfej, de kiemelendő még az esztétikai tervezés és az új, rövidebb hűtőkör is. Ezeken a változtatásokon kívül a Racing megörökölte a 2012 Raga Replica legjobb tulajdonságait: a fokozatválasztó tengely gyors szétszerelését biztosító rendszert, az üzemanyagtank szellőztető rendszerét, a lengéscsillapító felső rögzítésénél megerősített vázat, valamint a hátsó lengéscsillapító karok nagyobb védelmét. A TXT Racing decemberben válik elérhetővé négyféle, 125, 250, 280 és 300 köbcentis  lökettérfogattal.